woensdag 26 juli 2017

Blogger switch editie 2017

Een jasje in een stofje van een ander.Ik leg het je graag even uit!



Die lieve Evi, ik leerde ze kennen op haar werk. Haar naam klonk me wel bekend in de oren dus ging ik ze even 'facebooken'. 
Inderdaad, Evi was Bellevi, straf vond ik dat!

Het is er zo eentje waar ik me dadelijk bij op m'n gemak voel. Zo eentje zonder gezever, waar je helemaal jezelf kan bij zijn. Dat is voor mij, grote mond maar toch wel wat onzeker, een super belangrijk gegeven.




Het moet Mei geweest zijn toen Evi me haar concept van de blogger switch voorstelde: '10 bloggers sturen elk een stofje naar één van de andere deelnemers.'


Best spannend want van wie jouw stofje kwam mocht niet geweten zijn.



Toen ik mijn stofje mocht ontvangen moest ik meteen lachen. Er stak een briefje bij.



Over comfort zones en stofjes had ik het zelf ook al eens in mijn boek.

Ik wist vrijwel meteen dat het een jasje zou worden. Maar een jasje uit een meter stof?




Deze editie 'stitched by you' lente zomer 2017, kreeg ik van atelier 't Leerke cadeau na een signeersessie. 



Er staat een leuke variatie op een bomberjack in. Eentje met een aangeknipte mouw, speciaal voor elastische stofjes.


Een patroontje dat, mits wat stof besparend denken, net binnen deze meter stof valt. De deelnaden in het voorpand en het rugpand liet ik weg. 

De mouwen moest ik noodgedwongen met twee cm inkorten. Ik heb nooit een lange arm gehad dus op zich was dat geen probleem. Het kon er net uit!



Ik moest hier even heel hard lachen. Karl maakte de foto's. Ik citeer hem:'Wa ne ijle!'. Vrij vertaald betekent dat: 'Hoe onnozel!'
Dat bloggen en foto's nemen, hij heeft het er niet zo voor. Hij moet ook niet alles begrijpen hé! ;)



Binnenin het jasje zit een elastische voering.

Mocht ik het nog eens maken zou ik het jasje wat langer maken. Verder lijkt me dit geschikt gerief om snel over je schouders te slaan wanneer de wind komt opzetten.



Dankjewel dame die me dit stofje heeft toegezonden. Het ligt geweldig binnen mijn comfortzone ;) 
Wil je zelf ook weten van wie ik dit kreeg? Hier is ze dan!

Er hangt ook een leuke give away actie aan deze blogger switch. Zoek de foto van de waslijn op mijn instagram account of dat van de andere dames en volg de loop. Het gaat erg snel en je leert er vast en zeker wat nieuwe namen kennen. Wie weet win je 10 m stof?!

De overige deelnemers van de Blogger switch kan je hieronder ontdekken. Dag na dag zullen ze elk op hun beurt hun creativiteit bewijzen.


22 opmerkingen:

  1. Wauw zo'n mooi stuk uit 1 m stof dat is toveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit gaat vaak uit de kast komen als je het mij vraagt :) en volledig terecht ook want o wat is ie mooi! Ik moet toegeven dat ik 2 keer heb gelachen bij het lezen van de post, enerzijds door de intro (nooit zal ik dat vergeten ;)) en anderzijds door de uitdrukking van Karl. Geweldig! Dikke zoen en tot snel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben fan! Ik heb zelf 2 bomber jacks die ik regelmatig draag. Deze ga je vaak dragen volgens mij! En uit maar 1 meter stof, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij mag het dan niet begrijpen... je foto's zijn heel leuk! Het jasje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gniffel voor het fotograferen: herkenbaar, ook de uitdrukking. ;-) Het vestje is helemaal je dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof! Ik ben ook wel fan van het stofje! Zo'n frakske wil ik mezelf ook nog eens maken, heb een patroon uit Ottobre dat me wel bevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waauw, super gedaan uit 1m stof seg. Dat geeft inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh supermooi gedaan Eef! Ik denk dat ik die editie ook liggen heb, ik ga meteen eens kijken, bedankt voor de inspiratie!
    En ja, hier ook zo'n man die het maar vreemd vindt om foto's te maken, 5 minuutjes mag dat duren en dan is hij het beu ;-).
    Liefs, Isabel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooie bomber! Ik had dat toch ook met Evi 😉 en ook die grote mond met toch wel een onzeker binnenkantje 😁.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, zou zo in mijn kast terecht komen als het in de winkel hing.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Da's echt een topjasje! Ideaal basisstukje in de kast denk ik! En mijn man snapt het bloggegeven ook niet helemaal :D -Pas kleren mogen dragen na een fotosessie enz- ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Waw, deze zou ik zo ook dragen! Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zalig jasje! Schoon stofje ook. Perfect match!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg leuk gedaan, en uit amper 1 meter, met mijn maatje 50 zou het nooit lukken.
    Hier ook een fan van bomber jacks.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Uit een meter jong, daar blijf ik niet goed van;)
    Gelukkig Kun jij flink puzzelen want o wat is dit mooi💚

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doordat het jasje een aangeknipte mouw heeft die nogal haaks op de panden staat lukte dat redelijk goed. Mede dankzij het motiefje dat op z'n kop kan :) Ik ben natuurlijk ook maar een kleintje waardoor er een stuk van de mouwen kon ;)

      Verwijderen
  16. zalig jasje!! Heb jij dat serieus uit 1 meter gekregen? En die aangeknipte mouwen... zit dat een beetje handig? Ik ben daar grote fan van maar ben altijd bang dat dat gaat tegentrekken als ik me draai...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon in het stofje is er eentje met een omkeerbaar motief. Dat scheelt een stuk in stof. Doordat ik de zakjes en de deelnaden wegliet lukte het. De mouwen heb ik wat moeten inkorten om binnen het canvas te passen ;) Ik weet wel niet meer precies wat de stofbreedte was. Het jasje zit prima, 't patroontje is er eentje voor elastische stofjes. Ik vind persoonlijk wel dat de aangeknipte mouw wat verzwaard op de schouder.

      Verwijderen