dinsdag 4 september 2018

Easy sewing met Lotte Martens

Easy sewing, daar hou ik van, snel resultaat...het stofje doet de rest.
Twee patroondelen en een elastiek, meer is er niet nodig voor deze 'pleated culottes'.


Het patroontje komt uit Ottobre 6/2017 De broek zit echt op drie twee één, of welgeteld 1uur en een kwartier (inclusief het knippen van de patroondelen) in elkaar. Doordat er enkel een binnenbeennaad is gaat het reuze snel.


Ik werkte al regelmatig met plissé maar het leuke aan die van Lotte is dat deze helemaal niet doorschijnt en dik genoeg is voor een frisse herfstavond.


Het stofje rafelt niet, echt wel fijn vermits je de zoom dan onafgewerkt kan laten.


Een tweede easy sewing projectje is deze ceintuur. Hiervoor liet ik me inspireren door een Antwerps modehuis. Voor een exemplaar als deze tel je daar deze winter al snel €80 voor neer.


De elastiek vind je op de nieuwe website van Lotte Martens. Een gezeefdrukt pareltje van topkwaliteit.
 


De schuifgesp vond ik bij Hexagoon, een super leuk winkeltje in Leuven. Belangrijk is dat de gesp net zo breed is als de elastiek. Neem je hem te groot dan gaat je elastiek schuiven en trek die bij het dragen scheef.
 

Verder knip je de elastiek gewoon op maat van je taille of heupomtrek. Je bepaalt zelf wat je in de verf (of net niet) wenst te zetten.


De zijkanten van de elastiek brand je best even af zodat die niet gaat rafelen. 

 

Plooi de elastiek anderhalve centimeter om de gesp en stik af met een gewone rechte steek.
Maak nu een hele collectie ;)
 





5 opmerkingen: