woensdag 21 juni 2017

Hello summer, hello denim dress (fabric stash 3)

Couponnetjes, ik koop ze graag. Ze geven je het gevoel dat je wat op de kop kan tikken en wakkeren je creativiteit aan.






Deze coupon was er eentje van een kleine meter. Ik kocht het nog voor ik wist wat ik ermee zou maken waardoor het tussen mijn stash verdween.

Een metertje...wat kan je daar zoal mee doen.




Ik besloot er wat zomers gerief mee te maken.

Wanneer een stofje een leuke zelfkant heeft wil ik daar steevast mee aan de slag. Ik deed dat al eens daar en doe het nu ook hier.

Het zou een jurkje worden in de stijl van mijn rechte jurk 1 uit mijn boek. Alleen was het couponnetje daar wat klein voor of zijn de mouwen van het patroon er teveel aan.
Het was dus een per ongelukje dat ik weer maar eens het patroon 'not another V-shirt' uit de kast nam.







































Ik besloot het frondeel van de rechte jurk 1 met 10 cm te verbreden en het enkel middenin het patroondeel te rimpelen. De buitenste 15 cm zijn niet gerimpeld waardoor de plooitjes enkel aan de bovenzijde van de mouw liggen.
De denim stof is redelijk stug. Wanneer de ganse mouw zou worden gerimpeld bestaat de kans dat ik op een bonbon zou gaan lijken.




De zelfkant werd de afwerking van de mouwen.





























Tussen de zijnaden stikte ik een paar steekzakken. Ik gebruikte hiervoor voeringstof. Zakken uit de denim zelf zouden het jurkje op de heupen verzwaren.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten