dinsdag 20 juni 2017

Beetje prikkelbaar? (Fabric stash 2)

Een stapeltje geluk dat wacht op tijd. 
Bwa, tijd is niet het enige excuus. 
Ik kocht mijn stash bij elkaar omdat..., waarom eigenlijk?

- Uit guilty pleasure
- Omdat ik dan kan dromen van wat komen zal
- Omdat ik deze stofjes nodig had (Das gelogen)
- Omdat ik aan al dat schoon gerief niet kan weerstaan
- Omdat ik hou van éénheidsworst en graag meedoe met de grote hoop (eerlijk toch?!)
- Omdat ik weer eens wat prikkelbaar ben en iets nodig heb dat dat kan keren (Soms ben ik precies een cactus!)



Een lap rond je oren en een schop onder je kont. Dat verdien je als een stofje als dit zo lang in je stash blijft liggen. Half Vlaanderen treurt omdat het reeds is uitverkocht en bij mij ligt het stof te vergaren.




Een half metertje was het. Het lijkt niets maar 't was stof voor twee projectjes.



Een T-shirtje voor mijn kleine man. De supersnelle versie uit mijn boek. Afgewerkt met een hals- en mouwboord in blanc cassé zoals ze dat hier in Leuven zeggen.






Zo een T-shirtje in french terry is ideaal wanneer je 'bibberlippend' uit het zwembad komt.





 (Deze foto's mag ik van hem trouwens nooit verwijderen want dit is de dag dat mijn kleine man leerde zwemmen! Een mijlpaal in dat jonge leventje!)

Als je je stash tracht op te werken doe je dat best ook ineens goed. Voor je er erg in hebt creëer je een verzameling lapjes waarmee je mogelijks nooit nog wat doet.





Met de rest van de stofbreedte maakte ik een broekje voor kleine Floris. Nogmaals een Oliver, want die is ooh zo dankbaar om te maken. Ik moest zuinig te werk gaan en knipte noodgedwongen het voorpand niet tegen stofvouw maar voorzag het van een kruisnaad.

Cisse en Floris zullen matchen zolang het in een stofbreedte van 1,50m past.



Hoe kwam jij plots aan je fabric stash en heb je tips om dit te beperken? Ik hoor ze graag!

5 opmerkingen:

  1. Ik kan ook zo blij zijn als een lapje helemaal op gaat. En met een mooi resultaat!
    Heel herkenbaar zo een stash. Als ik even minder tijd heb om te naaien compenseer ik het met stof die absoluut nodig is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn voorraad begint ook serieus uit te breiden. Ik schrijf nu wel op hoeveel ik koop en dat helpt toch een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie foto's aan het zwembad! Heb onlangs een boel restjes bezorgd aan iemand met een baby, ze slaagt er altijd in om er iets moois van te maken, je hebt zo van die mensen die kunnen toveren met restjes, mijn inspiratie laat het vaak afweten als ik één keer een stofje heb gebruikt. Wil ook nog wel een manier vinden om 'snel' en 'nuttig' restjes te verwerken, want meestal wil ik gewoon naar de volgende stof:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig stofje. Een koop en verwerklog helpt mijn stapel te doen krimpen (en dat was hoog nodig ;) )

    BeantwoordenVerwijderen