maandag 19 juni 2017

Loose fit & pale pink (fabric stash 1)

Nu de MOMM for the win contest is gepasseerd en de zomervakantie voor de deur staat hoor ik de zee van tijd in de verte al ruisen.


Matching outfits matching minds, not another V-shirt, diy fashion, MOMM, loose fit dress






































De laatste jaren waren 'mijn juli en augustus' aardig gevuld. Het begon in 2012 wanneer ons huwelijk op het programma stond, 2013 was een zomer van verven en klussen want atelier 'Eulala c'est chic' moest er half augustus staan. 2014 en 2015 zaten propvol workshops en 2016 was voor het ziekenhuis en het schrijven van een boek.
Twee maanden niets doen zou wat vreemd voelen maar ik wil het in 2017 echt wel eens proberen.

Voor mocht de verveling toeslaan heb ik in de kelder een stapeltje geluk gemaakt. Stofjes die reeds lang op hun metamorfose wachten. Een fabric stash om U tegen te zeggen.

Bovenaan mijn stapeltje geluk lag dit stofje. Ik kocht het geruime tijd terug bij the fabric sales in Rotselaar.

Een fantastisch soepel vallend stofje dat binnenin voelt als satijn en glijdt over je pas geëpileerde benen.


Matching outfits matching minds, not another V-shirt, diy fashion, MOMM, loose fit dress






































Ik tekende mijn patroontje 'not another V-shirt' uit mijn boek in een maatje kleiner dan mijn normale maat. Ik verlengde het shirt tot 83 cm (veel moet dat niet zijn voor mijn lengte) en hertekende de V-hals wat meer uitgesproken.


Matching outfits matching minds, not another V-shirt, diy fashion, MOMM, loose fit dress






































Binnenin werkte ik de jurk af met een verstevigd beleg.

Matching outfits matching minds, not another V-shirt, diy fashion, MOMM, loose fit dress




Loose fit and pale pink, oftewel een los jurkje in oud roze.

3 opmerkingen: