maandag 22 mei 2017

Ik ga voor goud

Een gouden jurk, het moet kunnen. Ik besloot deze outfit sportief te combineren met mijn oude jeans jasje en een stel witte sneakers.
















Mijn Bernina is me trouw bij elk project! Huis Van de vijver schenkt een Bernette Rome 8 als hoofdprijs van de MOMM for the win contest. Als trouwe fan kan ik daar alleen maar erg blij om zijn!

Als basis vertrok ik van de rechte jurk 3 uit mijn boek. Omdat ik moeite heb met binnen de lijntjes te kleuren week ik ook deze keer een beetje van mijn pad af en zette ik mijn eigen patroon naar m'n hand.





























De V-uitsnijding op de rug werd vervangen door een halsuitsnijding gevormd door de belegdelen en afgewerkt met een splitje en een knoopje. Ik deed dat hier al eens eerder.















In plaats van de aangeknipte mouw koos ik voor de korte mouw van de rechte jurk 1. Rondom de belegdelen naaide ik een lus ter hoogte van de schouders. Deze naaide ik tussen de mouwkop vast.
















Een fantasieke zonder functie.








































Het stofje is een katoen satijn van Stof op zolder. Een glad stofje dat me eerst wat angst inboezemde. Zeker voor het inzetten van de mouwen. Gelukkig was die angst overbodig, door de lichte stretch werkt de stof netjes mee.
















Je krijgt van mij een foto van boven de buikzone. Vergeef me, ik sta momenteel 'op een goede wei' zoals ze hier zeggen en draag wat overtollige kilootjes met me mee. Het maatje 38 dat me voorheen zo goed paste lijkt me plots wat te eng. Het glimmende stofje heeft geen geheimen en toont mijn rondingen in volle glorie.















Tanden bijten en ik ga weer voor goud. In afwachting hang ik het jurkje nog even in de kast.
De 'helemaal aan foto' heb je van mij nog te goed...binnen een maandje of twee ;) Deze jurk is alvast een prima motivatie!

Ik heb nog een restje van deze mooie stof over en zou er graag een aanpassend shortje voor Eulalie mee naaien. Het stofje lijkt me hiervoor uitermate geschikt.

Heb je een patroontip voor mij? In maatje 146? Ik hoor het graag!

4 opmerkingen:

  1. Prachtig! :) Wat een mooie details! Nette afwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer een pareltje! En een patroontip: misschien het nieuwe patroontje van mind the whale en khadetjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi stofje! Een chique jurk zo te zien. Ben benieuwd naar het geheel. Het is inderdaad wel een goede stok achter de deur voor het lijnen, veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die wordt weer mooi! Een mooi meisjesshortje vind ik model 21, Perfect Summer, uit Ottobre 3 van 2016. Ik ben benieuwd naar het gouden shortje.

    BeantwoordenVerwijderen