zaterdag 11 november 2017

Stories without endings, een droomvlucht doorheen Ajuga 12

De wintercollectie “Stories without endings” van Lotte Martens bestaat uit 16 bedrukte stoffen en bijhorende uni’s. Lotte drukte er letterlijk en figuurlijk haar eigen stempel op. Stuk voor stuk een kunstwerk op doek. Een canvas waarbij je tweemaal nadenkt vooraleer je gaat knippen.


Lotte Martens, Matching outfits matching minds, zeefdruk, sewing, not another V-shirt

De abstracte figuren spreken tot ieders verbeelding.
Mij doet het alvast dromen van een onbekende wereld.
Een soort universum waarin je met je elfenvleugels op ontdekking gaat.
Een droomvlucht waarin je sterren ziet die om ter mooist schitteren, planeten waarop je kan stuiteren als op een springbal, een melkweg waar de perfecte latte wordt geserveerd.
Een oneindige wereld die je blijft verwonderen.
Ik was afgelopen vakantie in de efteling...dat kan er wat mee te maken hebben.
Lotte liet zich inspireren door literatuur en gedichten, verhalen die nooit eindigen. Alles begint met een stof, waarmee iedereen zijn eigen magie op laat werken, om zo en mooi verhaal te schrijven.


Het stofje doet wat het moet doen. Ik koos voor een basic patroontje uit mijn boek en verknipte het tot een 'not another V-shirt'. 
Eentje met een ronde hals.
De tekening kon in zijn oorspronkelijke compositie blijven bestaan en schittert met een goud-roze glans op het voorpand.


In plaats van een beleg of halsboord gaf ik een stiksel op persvoetbreedte en rafelde ik de naadtoeslag uit tot franjes door de inslagdraad te verwijderen en de scheringdraden te behouden. Hoewel dat je door de ronding van de hals soms wat schering verwijdert en inslag behoudt...snap je?

 
Lotte Martens, Matching outfits matching minds, zeefdruk, sewing, not another V-shirt


Ik ging aan de slag met AJUGA 12, een zacht roze stof met koperen bedrukking. 
Eén paneel met een hoogte van 60cm en een breedte van 145cm werd keurig verknipt tot deze blouse.

Wil je zelf ook jouw sprookje schrijven? Je vindt deze inspirerende stofjes via onderstaande link.

·       


9 opmerkingen: