zondag 12 november 2017

Stories without endings, Hendrickx scuba


I can see the first leafs falling
It's all yellow and nice
It's so very cold outside
Like the way I'm feeling inside



De nieuwe wintercollectie “Stories without endings” van Lotte Martens. Je las er al over in mijn vorig bericht.

Niet enkel deze wintercollectie is betoverend mooi. Ik mocht ook nog eens aan de slag zuiver goud koper uit haar vaste collectie.



'De Hendrickx scuba'


I'm a big big girl
In a big big world
It's not a big big thing if you leave me
But I do do feel
That I do do will
Miss you much
Miss you much


Lotte Martens, stories without endings, rachel rok, La maison victor, sewing

Deze 'Hendrickx scuba' spreekt tot ieders verbeelding. Stoer met een koninklijk kantje. 
Een bomber jack, een tas of een rok... er is zoveel mogelijk met scuba. Stolpplooien bijvoorbeeld, die komen heel goed tot z'n recht.

Lotte Martens, stories without endings, rachel rok, La maison victor, sewing

Uiteindelijk liet ik me inspireren door dat 'jonge' meisje met haar zeven dwergen en koos ik voor een frivool rokje. 
Een 'durvetje' voor met de feestdagen.
Bijna 40, in iedere vrouw schuilt er een innerlijke prinsesje, 't is aan jou om het af en toe eens los te laten. 
Je bent het waard, zeggen ze op de reclame.
Lotte Martens, stories without endings, rachel rok, La maison victor, sewing

 

Ik vertrok van het plooienspel in La maison vistor's rachel rok. Voor- en rugpand werden wat minder uitgeschuind en de tailleband met blinde rits werd een eenvoudige tailleband met elastiek.

De zakken in de zijnaad liet ik weg en de zoom...die kreeg geen zoom. Een snelle rok dus!

Voor deze rok gebruikte ik één paneel Hendrickx scuba.
Wil je zelf ook een sprookje schrijven? Je vind deze inspirerende stofjes via onderstaande link.

·       

15 opmerkingen:

  1. Ik hou er zo van als een foto niet zomaar een foto is, maar een volledig verhaal op zich. Heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Mhmm. Ik voel ook een copy-paste aankomen. *schaterlach*

      Verwijderen
    2. Haha laat je vooral gaan zou ik zeggen!

      Verwijderen
    3. @Annick 't zou je alvast goed gaan! Daar ben ik ben overtuigd ;)

      Verwijderen
  3. de rachel rok..... blijft ook mijn favoriet!
    Jij zult stralen tijdens de feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En het leuke is dat je afhankelijk van de stofkeuze en lengte een heel andere stijl krijgt. Ik ben ook fan!

      Verwijderen
  4. Idd een gedurfd stofje, maar oh zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, 't is er geentje om snel mee naar de bakker te gaan :) Ik hoop dat er voldoende feestjes aankomen ;)

      Verwijderen
  5. een hele leuke, super hoe die plooien blijven staan in dit stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een vraagje over de band van dit rokje.
    Heeft u het de band gemaakt van het patroon van de rachel rok en dan breed elastiek erin gemaakt, of een hele nieuwe band getekend?
    Ik vind dit een heel leuk rokje. Levina

    BeantwoordenVerwijderen