woensdag 22 november 2017

Better in my sweater than be outside in this weather


Would be better in my sweater 
Than be outside in this weather 

Angèle


Dit leuke boekje van La maison Victor zit standaard in mijn handtas. 


Telkens er een lampje brandt schrijf/teken ik er mijn ideetjes in. Van zodra het in het boekje staat delete ik het in mijn hoofd. 
Zo is er weer wat plaats is in dat overvolle kopje van mij.


Ook mijn stoffenkast kan wel wat plaats gebruiken. 
Ik deed in de zomervakantie al een poging om mijn verzameling stoffen te verwerken maar dat lukte slechts voor 1(jurkje),2(T-shirt),3(jurkje) stofjes

Achteraan in het boekje is er plaats om (een deel van)je voorraad te inventariseren. 


Ik genoot ervan om naast de haard wat te prullen met mijn schaar en lijm en ben volop bezig om bij elk stofje een gepast patroon te bedenken.

De eerste kan ik alvast afvinken. 


Ik naaide de Stockholm sweater uit Eva's Urban Style in een restje dat overbleef na dit project
Nu ja... een restje. Als men vraagt hoeveel stof ik wil, zeg ik vaak standaard 1,50m. Dan blijf je al gauw met een ruime lap zitten.

Die ruime lap was toch net te kort. Gelukkig ben ik maar een kleintje. Ik kortte het patroon in en voorzag het van een flinke boord onderaan de sweater.



Ik heb nog wel wat sweater stofjes in mijn stash liggen en weet al perfect wat ik ermee ga doen. Opnieuw een Stockholm sweater!

2 opmerkingen:

  1. zalig boekje hé, voor mij mocht het alleen net ietsje dikker zijn want mijn hoofd heeft meer plannen ;-) ik spaar het voorlopig voor januari
    in ieder geval een zalige sweater zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te zien dat jij beide boeken gebruikt. Urban style, zoveel leuke dingen, toch grijp ik er zelden naar. Ik moet hier verandering in brengen. Misschien met die naaiplanner?

    BeantwoordenVerwijderen