donderdag 30 november 2017

Uren borduren? Moh neen gij!

Mijn eerste borduurwerkje ging verbazend snel. Via youtube leerde ik mezelf enkele eenvoudige steken aan. Ik dacht dat het uren zou duren vooraleer je resultaat boekt maar het ging verbazend snel.



Ik zie dit als een testje en volg de leuze: 'wie probeert die leert'. Er is nog wat werk aan de winkel want hier en daar zijn er nog wat puntjes waar iemand met ervaring waarschijnlijk kippenvel van krijgt.



Ik deed alles vanuit de losse pols, begon met een takje en liet de bloemen in 't wilde weg groeien. Volgende keer teken ik mijn ontwerp eerst uit op de stof. Dan weet ik precies waar ik naartoe wil en kan ik de contouren netjes volgen.



Geef toe, dat ziet er toch super gezellig uit!

De stof lag al jaren in mijn atelier. Het is een hele zware joggingstof. Eerder las ik dat borduren op elastisch materiaal niet zo goed is. Deze joggingstof is stug genoeg waardoor ik geen nadeel heb ondervonden.



De trui zat al even in mijn hoofd. Een zwarte sweater met pofmouwen en een geborduurd motief dat vanop de schouder vertrok. Ik wist zelfs voordien al dat ik 'm zou dragen op een chambray kraagje.
Fijn als alles draait zoals je het had gedroomd!

Wil je zelf ook leren borduren en het dadelijk door een pro aangeleerd krijgen? Neem dan eens een kijkje in het atelier van Eva V . 
Ik wil er zelf ook graag een workshops volgen, iets 'in 't echt' zien doen leert je nog zoveel meer!

7 opmerkingen:

  1. Ik vind dit 'spontane' borduren al heel geslaagd!
    Misschien ook wel weer iets voor mij, in de lagere school leerden we alle steken, als 12-jarige borduurde ik een tafelkleedje volgens eigen ontwerp. Waar is de tijd ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi mooi mooi ! Hevige fan ook van de pofmouwen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar wauw, dit is zo cool! Ik heb ook al een tijdje zo'n pofsweater in mijn hoofd, maar dat borduren geeft er echt de extra touch aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het zit hem in de details.... en dat weet jij maar al te goed!
    Knap, héél knap

    BeantwoordenVerwijderen