dinsdag 28 maart 2017

Hippo-love

Bergen stofjes, je kent dat wel! Goede voornemens om iets aan die stoffenberg te doen, ook dat ken je wel!




Dit zwarte stofje was een rest van een grote lap waaruit ik eerder enkele patronen voor het boek testte.
Ik maakte er een shirt voor Eulalie uit. Misschien val ik in herhaling maar opnieuw gebruikte ik de not another V-shirt uit mijn boek. 
Waarom? Omdat het een snel patroon is en je dankzij de 'doorknip' lijnen het ding al gauw uit een restlap krijgt.

Het rugpand is een gefoefel op zich. Ik knipte het patroon door op de horizontale doorkniplijn en legde het bovendeel in de verkeerde stofrichting. De stof is reeds voorgewassen en het synthetische kreng gaf geen krimp. Kwaad kon dat dus niet.























Tussen beide delen van het rugpand stikte ik een restje gouden paspel.

















Vermits de stof niet elastisch is knipte ik de halslijn van het voorpand net iets dieper dan voorgeschreven. De halslijn werd afgewerkt met patroondeel 7 in zwarte boordstof, de mouwen met patroondeel 5.
















Eulalie vroeg een nijlpaard, dus kreeg ze een nijlpaard. Drie zelfs! Mama overdrijft al eens graag.


















Op het voorpand testte ik de gouden verf van Bobbinhood uit. Zo kunnen de cursisten zien dat het niet al goud is dat blinkt. Ook goudverf glimt zoals we dat graag hebben.


Ook zin om een cursus Bobbinhood te volgen? Ik mag mezelf met trots Bobbinhood's accomplice noemen en organiseer thuis naast de naaiworkshops ook workshops Bobbinhood.

Ik gooide enkele nieuwe data online! Wie zin heeft kan zich inschrijven door te mailen naar eeftheys@gmail.com




Van een dagdagelijkse look met dat tikkeltje bling bling is Eulalie niet vies.























Zottekes proof, kick proof! 





Wat onvervalste Eulalie.























Et voila...weer een stofje weggewerkt!

7 opmerkingen:

  1. Zalig, die dochter van jou!! (en natuurlijk een heel mooi shirtje ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoera voor de hippo's!! Zéér mooi met die gouden paspel erbij op de rug!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, die hippo's! En wat een cool chick! :-) Ik maakte al eens een trui voor mezelf met die plooi op de rug. En die aangeknipte mouwtjes, blijft een winner hé. Ik moet dringend eens dat boek aanschaffen! Zo'n mooie creaties die ik al zag overal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto s. Je dochter staat er hip en knap op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon, die nijlpaarden, goed getest zo!

    BeantwoordenVerwijderen