vrijdag 21 april 2017

Omtersnelt!

Niets zo mooi als je dochter een stiel voor het leven leren. Iets waarvan ze later kan zeggen: 'dat heb ik van ons ma(ma) geleerd'!
















In mijn atelier pronken vijf stoere zwitsers: 'een bernina 350, drie bernina's 215 en een overlock D700.
Het gebeurt dat ik tijdens een project al eens van stoel verwissel en een plaatsje opschuif omdat het garen van de andere machine beter matcht of omdat er een tweelingnaald op staat. Luxe heet dat!


Eén van de drie 215'tjes kreeg een 'goed gemerkt' op zijn borst gekleefd. Ze claimde hem voor haar uitzet.















Mag ik dat stikken op persvoetbreedte? Moet ik hechten? In het begin was ze heel onzeker maar ondertussen duwt ze met een zware voet op het gaspedaal.


Af en toe doen we een kleine competitie. Deze keer naaiden we de supersnelle T-shirt versie uit mijn boek. We streden met gelijke wapens en naaiden hetzelfde stofje, in hetzelfde patroon, op dezelfde 215.
















Na 3,2,1 start raasden we langs de zijnaden en schoudernaden.
Ik keek even of ze er bijna was, minderde wat vaart en liet ze winnen.
Op de vraag: 'ge liet me winnen hè' antwoorden we beide met een dikke knuffel en een schaterlach.

De supersnelle T-shirt's kregen en nog snellere afwerking dan het voorbeeld in het boek.





















De halsrand en zoom lieten we op het sierstiksel na onafgewerkt.















De mouwen werden tweemaal anders afgewerkt.


De groene versie kreeg een mouwboordje (patroondeel 5) uit het boek. In plaats van boordstof knipten we het boordje uit de slecht stofkant van de stof en stikten dat dubbel gevouwen aan de mouw.















Voor de roze versie naaiden we een enkel boordje aan de mouw en plooiden dat een slagje om. De naadtoeslag werd naar binnen gevouwen en met een trens vastgenaaid.






Ze is zo cool dat ik er kou van krijg!




If you can dream it, you can do it!
Een boodschap die ik m'n kinders stilletjes in hun oor fluister. Hier liggen ze dan ... haar T-shirts, ze heeft dat toch weer flink geklaard!















Huis Van de Vijver is één van onze gulle sponsors van de MOMM for the win contest en schenkt ons deze mooie hoofdprijs!



















If you can dream it, you can sew it!

Win het voor jezelf, of speel binnenkort net als ik een spelletje 'omtersnelst' met je dochter!



Je kan je nog inschrijven voor de wedstrijd tot eind april. De foto van je naaisels kunnen worden ingezonden tot eind mei!


Vergeet ook de instagram wedstrijd niet! Hieraan kan je los van de naaiwedstrijd deelnemen. 

Maak een mooie flatlay met het boek en plaats deze op instagram met de #mommforthewin en #matchingoutfitsmatchingminds

Er blijkt wat drempelvrees te zijn voor dit onderdeel van de wedstrijd. Je kansen zijn dus best groot ;)



Meer info vind je op onze website www.eulalacestchic.com



Geen opmerkingen:

Een reactie posten