dinsdag 13 februari 2018

Blanc cassé

Ik ruik de lente al en zie me in gedachten vijf kilo lichter flaneren doorheen de Leuvense straten. Op mijn neus een veel te grote zonnebril, klaar om de lege plaats op het terrasje te spotten...om dan te merken dat de dame die na mij arriveerde net iets assertiever vanachter de hoek kwam.


 Story of my life. Me altijd wat kleiner voelen dan de rest (is ook wel zo natuurlijk).

Dat tikkeltje extra zelfzekerheid zou me schoon staan. Ik weet wel hoe het moet... me eens wat extra opmaken, terug een hakje in plaats van een sneaker. Het helpt!



Wat ook altijd helpt is blanc cassé. Ik voel me dan wat koninklijk, die kleur geeft me zelfvertrouwen. Ze staat zo chique.

Blanc cassé? C'est chic!

Voor het patroon ging ik terug naar mijn eigen boek. Ik nam 'not another V-shirt' als basis en tekende de versie met de ronde halslijn.



Mijn halslijn werk ik bijna altijd af met een tweelingnaald. Soms vind ik dat zelf wat minder fraai maar ik vervloek het wanneer de naden gaan krullen. Met een topstich blijft alles keurig plat.




Aan de mouw naaide ik een gerimpelde pofstrook, dubbel zo breed als de mouwomtrek. De mouw komt nu op ellebooglengte.


Om het geheel wat mooier af te werken besloot ik de mouw te voeren. Dat voelt ook zo fijn.





Ik werkte de trui anders af dan dat ik zelf in het boek voorschrijf. Deze keer verlengde ik het rugpand en voorzag ik de zijnaad van een kleine spit.




Je kan niet altijd in hetzelfde patroontje rondlopen toch?


Ik had nog wat stof over en dacht dat een sjaaltje wel goed bij de uitstraling van deze trui zou passen.




Hup...kan ik mezelf ineens een houding aanmeten wanneer ik me onzeker voel. 
Voor de camera bijvoorbeeld :)




3 opmerkingen:

  1. Love it ! Ook bij mij is blanc casée een topper: heb een jurk in die kleur en telkens ik de jurk draag krijg ik complimenten en toch komt ze maar weinig uit de kast ... want een gemakkelijke broek, trui en sneakers is ja, gewoon gemakkelijk ! Top idee om de mouwen te voeren, geeft er dat tikkeltje glamour aan, net als de ruffle aan de mouwen !

    BeantwoordenVerwijderen